Baş Ağrısı ve Migren İçin Dua
er rahim ayetleri - baş ağrısına okunacak ayetler - migren ağrısı için dua
er rahim ayetleri - baş ağrısına okunacak ayetler - migren ağrısı için dua
bir kagıt üzerine 21 defa er rahim ismi şerifi yazılır ve hastanın basında bir müddet bekletilir Allahın izni ile.
Er-Rahman hikmetin gerektirdiği tarzda a'yânın kabiliyetlerine göre varlığı ve kemali her şeye yayan demektir.
Er-Rahim ise kendisine vacib kıldığı şekilde özel manevi kemali
kullarından itaat ve ibadet edenlere verendir. Nitekim sahih bir duada
şöyle denilmiştir:
“Ey dünyanın Rahmanı ey ahiretin Rahim'i!”
Binaenaleyh er-Rahman muhtaç olanlara er-Rahim ise iftihar ehline özgüdür.
Allah'ın rahmeti iki kısma ayrılmıştır: Bunlardan birisi vâcip rahmet ve diğeri ise imtinani rahmettir.
Buna göre imtinân rahmeti er-Rahman mertebesinden bir feyizdir bu rahmet
ile zuhur eden şeyler zuhur etmiştir; yaratıkların korunması ve
bulundukları hal üzere rızıkları da rahmete bağlıdır.
Ayrıca bu rahmet sayesinde şakilerin varacakları yer de ahirette rahmet olacaktır.
Hakkın rahmanlığının umumiliği ve rahimliğinin şümulünün neticesi
Nefes-i Rahmani'nin var olanların mertebelerinin şahıslarının zatlarında
ve taayyün etmiş mümkünlerin fertlerine sirayet etmesidir. Bu bağlamda
zuhur eden şeylerde genel anlamda sureti itibariyle rahmetle çelişen
gazab elem gibi şeyler zuhur ederse bu keşif ve tahkik bilgisiyle varlık
cihetinden rahmetin ta kendisidir.
Çünkü gazabı yaratıp onu yokluktan varlığa çıkartması Hakkın gazaba
rahmetinden kaynaklanır. Bunun yanı sıra Hakkın kendisi gibi önce veya
daha sonra gazab etmediği bir mertebede gazabı izale etmesi de Hakkın
kullarına rahmetinden kaynaklanır.
Böylelikle her şeyi içerdiği için her şeyi kapsayan imtinani rahmetin
saltanatı umumi olmuştur. Bu rahmet er-Rahman isminin saltanatının
mahallidir.
Bu rahmetin umumiliğinin neticesi olarak Hakkın şakilere yönelik ihsanı
da artmıştır. Her ne kadar onların varış yerleri “şakilik” diyarı olsa
bile rahmetin her şeye yayılmasının eserlerinin kendilerinde hallerine
yaraşır tarzda sabitleşmiş olması nedeniyle onlar da azabdan tat
alacaklardır. Çünkü ihsanın zuhuru sadece asilerde ve suçlularda büyük
olabilir; bu noktada muhsinler bahsin dışındadırlar.
Rahmetin bu umumiliği nedeniyle Hak günahkar olmalarına rağmen bütün
kullarını kendisine izafe etmiştir. Bu bağlamda Allah ü Teâlâ şöyle
buyurmuştur: “ De ki: Ey kendilerine zulmeden kullarım! Allah'ın
rahmetinden ümit kesmeyiniz. ” (Zümer 53)