1- “Şüphe yok ki ALLAH,
Ademoğluna zinadan payını yazdı (yani onun kendi iradesini kullanarak
işleyeceği zina türünü levh-i mahfuz’da belirtti, diğer bir yoruma göre
şehvet sevgisini onun fıtratına yerleştirdi). Artık Ademoğlu yazılan
payına kesinlikle ulaşır. Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin
zinası (haramı) konuşmaktır. Nefis de (zinayı) temenni edip şehvetlenir
ve nihayet ilgili organ bunların ortak isteklerini yerine getirmek
suretiyle onları tasdik eder ve arzularını gerçekleştirmekten imtina
etmekle onları tekzib eder.”10 buyurur.
2- Ashabdan Cerir bin Abdullah el-Becelî (r.a)’den: Şöyle demiştir:
“Ben Rasûlüllah (s.a.v)’e (harama) ani bakışın hükmünü sordum. O, bana,
gözümü başka yöne çevirmemi emretti”.11
3- “Ey Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar
bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve
(kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir”.12
4- Hz. Âişe (r.a) “ALLAH ilk muhacir kadınlara rahmet eyleye! ALLAH
“Mü’min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!” ayetini
indirince onlar eteklerinden (bir rivayette en kalın olanı) kesip
onunla başlarını örttüler.” der.13
5- Hz. Âişe (r.a) bir gün ensar kadınlarından sitayişle bahsederken
buna benzer bir ifade ile başörtüsü emrine nasıl uyduklarını anlatır.14
6- Hz. Âişe (r.a) şöyle demiştir: “Ebû Bekr (r.a)’ın kızı Esmâ (ki Âişe
validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Rasûlüllah
(s.a.v’in) huzuruna girdi. Rasûlüllah (s.a.v) ondan yüzünü çevirdi ve
kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek; “Ey Esmâ! Kadın erginlik
çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin
görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir.” buyurdu.15
7- Yine Hz. Âişe (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v)
bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “ALLAH’a ve ahiret
gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar
elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!” buyurdu.16
8- Ebû Hureyre (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v) “Ateş
ehlinden olup, görmediğim iki sınıf insan var: (Birisi) yanlarında
bulunan sığır kuyruklarına benzer kamçılarla insanları döğen (işkence
yapan) bir kavimdir. (Diğeri) giyinik, çıplak birtakım
kadınlardır...”17 buyurdu
Ademoğluna zinadan payını yazdı (yani onun kendi iradesini kullanarak
işleyeceği zina türünü levh-i mahfuz’da belirtti, diğer bir yoruma göre
şehvet sevgisini onun fıtratına yerleştirdi). Artık Ademoğlu yazılan
payına kesinlikle ulaşır. Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin
zinası (haramı) konuşmaktır. Nefis de (zinayı) temenni edip şehvetlenir
ve nihayet ilgili organ bunların ortak isteklerini yerine getirmek
suretiyle onları tasdik eder ve arzularını gerçekleştirmekten imtina
etmekle onları tekzib eder.”10 buyurur.
2- Ashabdan Cerir bin Abdullah el-Becelî (r.a)’den: Şöyle demiştir:
“Ben Rasûlüllah (s.a.v)’e (harama) ani bakışın hükmünü sordum. O, bana,
gözümü başka yöne çevirmemi emretti”.11
3- “Ey Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar
bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve
(kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir”.12
4- Hz. Âişe (r.a) “ALLAH ilk muhacir kadınlara rahmet eyleye! ALLAH
“Mü’min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!” ayetini
indirince onlar eteklerinden (bir rivayette en kalın olanı) kesip
onunla başlarını örttüler.” der.13
5- Hz. Âişe (r.a) bir gün ensar kadınlarından sitayişle bahsederken
buna benzer bir ifade ile başörtüsü emrine nasıl uyduklarını anlatır.14
6- Hz. Âişe (r.a) şöyle demiştir: “Ebû Bekr (r.a)’ın kızı Esmâ (ki Âişe
validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Rasûlüllah
(s.a.v’in) huzuruna girdi. Rasûlüllah (s.a.v) ondan yüzünü çevirdi ve
kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek; “Ey Esmâ! Kadın erginlik
çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin
görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir.” buyurdu.15
7- Yine Hz. Âişe (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v)
bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “ALLAH’a ve ahiret
gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar
elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!” buyurdu.16
8- Ebû Hureyre (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v) “Ateş
ehlinden olup, görmediğim iki sınıf insan var: (Birisi) yanlarında
bulunan sığır kuyruklarına benzer kamçılarla insanları döğen (işkence
yapan) bir kavimdir. (Diğeri) giyinik, çıplak birtakım
kadınlardır...”17 buyurdu