Ayet-el Kürsi Okumanın Faydaları
Ayetel Kürsi okumanın faziletlei - Ya Hayyu Ya Kayyumun Anlamı - Ayetel Kürsi Okumanın Yararları
Ayetel Kürsi okumanın faziletlei - Ya Hayyu Ya Kayyumun Anlamı - Ayetel Kürsi Okumanın Yararları
Allah’tan
başka hiçbir ilâh yoktur. O daima diridir (hayydır), bütün varlığın
idaresini yürüten (kayyum)dir. O’nu ne gaflet basar, ne de uyku.
Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O’nundur. İzni olmadan huzurunda şefaat
edecek olan kimdir? O, kullarının önlerinde ve arkalarında ne varsa
hepsini bilir. Onlar ise, O’nun dilediği kadarından başka ilminden hiç
bir şey kavrayamazlar. O’nun kürsisi, bütün gökleri ve yeri
kucaklamıştır. Onların her ikisini de görüp gözetmek O’na bir ağırlık
vermez. O çok yücedir, çok büyüktür. (bakara suresi 255.ayet Elmalılı
hamdi yazır meali)
(Kur’ân-ı Kerim’in Seyyidi ve en büyüğüdür.)
Tevhid ilmiyle alakalı en büyük Ayet-i Kerimedir.
Geceleyin inmiş olan bu Ayet-i Kerimeyi, Efendimiz (SAV), Zeyd’i (RA) çağırarak yazdırmıştır.
Ayet-el Kû»rsi indiğinde, dünyadaki bütün putlar ve krallar yere düşmüş ve başlarındaki taçları yuvarlanmıştır.
Şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçıp, iblis’in yanına toplanmışlar ve ona bu karışıklığı haber vermişlerdir.
Peygamber
Efendimiz’in(SAV) Ayet-el Kû»rsi’de bulunan “Yâ Hayyu – Yâ Kayyumu”,
“Hayy ve Kayyum olan Allah’ım Senin Rahmetinle yardım istiyorum”
buyurarak (üzüntü ve keder anında) ettiği duadır. İsm-i Azâm olduğu da
rivayet edilmekle beraber, Ariflerin Sultanı Beyazıd-ı Bistami (RA) “Bu
ismin belli bir tarifi yoktur, lâkin sen kalbini herşeyden boşaltıp, onu
Allah’ın C.C. Vahdaniyyetine teslim ederek istediğin İsimle zikret”
buyurmaktadır.
Ayet-el Kû»rsi’de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir Ayet-i Kerimede yoktur.
Çünkü bu Ayet-i Kerime’de, bazısı açık, bazısı gizli olmak üzere onyedi
yerde Allah’u Teâlâ’nın İsmi geçmektedir.
Yatmadan okuyana Allah’u Teâlâ tarafından bir koruma verilir, sabaha kadar hiçbir şeytan yaklaşamaz.
Yâ RasulULLAH (SAV) Kur’ân-ı Kerimin hangi Sû»resi(derece bakımından)
daha büyüktür? Diye soran Sahabe’ye(RA), “İhlâs Sû»resi” buyurdu. O
Sahabe(RA) “Kur’ân-ı Kerimde hangi Ayet(Fazilet bakımından) daha
üstündür.” diye sorunca, Peygamber Efendimiz(SAV) “Ayet-el Kû»rsi’dir”
buyurdu. (Darimi)
Ayet-el Kû»rsi’yi okuyan kimse yedi kalenin içine girmiş gibi muhafaza edilir. Ayet-el Kû»rsi, Kur’ân-ı Kerimin dörtte biridir.
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “İlim sana olsun ey Eba Münzir, Canım Kabza-i
Kudretinde olan Allah’a C.C. yemin ederim ki, muhakkak Ayet-el
Kû»rsi’nin bir dili ve ikide dudağı vardır ki, Arş’ın direğinin yanında
Melik-i (Müteâl olan Allah’u Teâlâ Hazretlerini) takdis eder(O’na
Tazimde bulunur.)” (Ebû» Dâvud, Ahmed İbni Hambel)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim, her farz namazın arkasından Ayet-el
Kûrsi’yi okursa, Cennete girmekten onu ancak ölüm men eder.Her kim onu
yatacağı zaman okursa, Allah’u Teâlâ ona kendi evi, komşusunun evi ve
etraftaki evler hakkında güvence verir.” (Beyhâki)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Bakara Sû»resinde bir Ayet vardır ki Kur’ân
Ayetlerinin Efendisidir. Şeytan olan herhangi bir evde okunursa (şeytan)
o evden çıkar. (O Ayet) Ayet-el Kû»rsi’dir.” (Beyhâki)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim farz namazın arkasında Ayet-el
Kûrsi’yi okursa, diğer namaza kadar Allah’ın C.C. zimmetinde olur.”
(Heysemi)
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim Ayet-el Kûrsi’yi ve Bakara Sûresinin
sonunu sıkıntılı(kederli) anında okursa Allah C.C. ona yardım eder”
(Suyuti, Dürrül Mensûr)
(Şeytan, cinler v.s. şerli yaratıkların şerrinden ve anne yada çocuğuna
zarar vermelerinden yada öldürmelerinden korunmaları için) Doğum yapacak
kadının, Ayet-el Kûrsi, A’raf 54. Ayeti sonuna kadar, Felâk ve Nâs
Sûrelerini okuyarak Allah’u Teâlâ’ya sığındırılması gerekir(Hadis-i
Şerifle bildirilmiştir).
Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Sen Ayet-el Kûrsi’den neredesin? O herhangi
bir yemek veya katık üzerine okunursa mutlaka Allah C.C. o yemek ve
katığın bereketini çoğaltır.” (Suyuti)
Efendimiz(SAV) Sûre-i Bakaranın sonunu(Amener Rasû»lü) ve Ayet-el
Kûrsi’yi okuduğu zaman gülerdi ve “Onlar Arş’ın altındaki, Rahman’ın
(Teâlâ) hazinesindendir.” buyururdu. (Suyuti)
Seleme İbni Kays(RA) “Allah’u Teâlâ, ne Tevratta, ne İncil’de, nede
Zebur’da Ayet’el Kûrsi’den daha büyük bir Ayet indirmedi.” (Suyuti)
Ayet-el Kûrsi, cinlere karşı kendisinden yardım alınacak duaların en
büyüğüdür. Ayet-el Kûrsi’nin insandan şeytanları kovmakta çok tesirli
olduğunu söylemişler, ayrıca saralı kişiye, şeytanın kendisine yardım
ettiği sahir(büyücü), kâhin, falcı, nefis ve şehvet ehli, zulüm ve gazab
erbabı üzerine sadakatle okunulduğunda onların şeytanlarını etkisiz
hale getirmekte de büyük gücü olduğunu denemişlerdir. Ancak sadakatle
okunması şartı koşulmuştur.
Herhangi bir muradın hasıl olması için Ayet-el Kûrsi 313 kere
okunduğunda, dünya ve Ahiret hakkındaki o istek Allah’ın C.C. izniyle
hasıl olur(ne bir eksik ve ne bir fazla okunmamalıdır bu sayıların adedi
çok önemlidir).
Cin musallat olan çocuğa 18 kere Ayet-el Kûrsi okunursa BİİZNİLLAH şifa bulur.
Yemeğe okunursa yemek bereketlenir.
Devamlı okunursa unutkanlığı giderdiğini Hz Ali (K.V.) buyurmuştur.
Evden çıkarken okuyan her işinde muvaffak olur ve hayırlı işleri
başarır. Evine gelince okursan iki Ayet-el Kû»rsi arasındaki işlerin
hayırlı olur ve fakirliğin önlenir.
Bir kimse evinden çıkarken Ayet-el Kûrsi‘yi okursa, Hakk Teâlâ yetmiş
Meleğe emreder, o kimse evine gelinceye kadar ona dua ile istiğfar
ederler.